Klachtenprocedure Minor-Ndako

Minor-Ndako wil een ‘warm nest’ zijn waar kinderen en jongeren een tijdje kunnen verblijven. Heb je als jongere, ouder, voogd, … opmerkingen over onze werking of maak je je zorgen over iets in de begeleiding? Wij nodigen je uit om ons dit zeker te laten weten. Hierbij een overzicht hoe je jouw opmerking of klacht kan doorgeven en wat we hiermee doen

  • Je kan je opmerkingen of klacht meedelen aan de teamverantwoordelijke of een medewerker die je vertrouwt. Dit kan dit zowel mondeling als schriftelijk.
    Je kan ook de medewerker kwaliteit van Minor-Ndako mailen via klacht@minor-ndako.be of bellen op 02/503.56.29.

    We laten je weten of we je klacht verder kunnen behandelen. Als dit niet het geval is, informeren we je waar je wel met je klacht terecht kan.

  • Als we je klacht kunnen behandelen, onderzoeken we je klacht en bezorgen je het antwoord. We doen dit bij voorkeur tijdens een gesprek. We horen graag of je tevreden bent met dit antwoord en met de behandeling van je klacht.

  • Ben je niet tevreden met het antwoord, dan kan je contact opnemen met de medewerker kwaliteit. Hij geeft dit door aan de directie en laat je weten wat er verder met je klacht gebeurt.

  • Voel je je nog steeds niet gehoord?
    Dan kan je contact opnemen met de JO-Lijn of de klachtenlijn van het kinderrechtencommissariaat. Als je dit wenst, kan een medewerker van Minor-Ndako je hierbij ondersteunen. Zij zullen als onafhankelijke organisatie naar jouw klacht luisteren en deze gaan onderzoeken.
    Jo-lijn: 0800/ 90 033 of www.jeugdhulp.be
    Kinderrechtencommissariaat: 0800/20 808 of www.kinderrechten.be